10/06/2007

Basında Poyraz

... Bu akşam verilecek ödüller ne olursa olsun, Türk sineması açısından önemli bir yıl yaşadık. Ceylan, ya da kısa filmi 'Poyraz' ile yarışan Belma Baş sahneye çıkamasalar bile, yaratıcı Türk sinemasında gözlemlenen yeniden doğuş, uluslararası düzeyde kendini kanıtlamış bulunuyor.

Mehmet Basutçu, Radikal (28 Mayıs 2006)



... Seçkin imajlar havuzu. Belma Baş'ın ilk yönetmenlik denemesi Poyraz hafif hafif eserken bir resim çiziveriyor. On üç dakikalık bu film, Karadeniz'in doğasından, yaşlı bir evin koridorlarından, odalarından yola çıkarak, küçük bir kızın gözünden hayatın akışkanlığına fantastik bir bakış atıveriyor. Tarkovsky'nin kamerasını anıştıran dinginlikte yol alan film, orta yerinde direksiyon kırıyor ve tahmin edilebilir olmaktan uzaklaşıp puslu görüntülerinin hakkını vererek puslanıveriyor, tahmin edilemez, dille ifade edilemez bir hal alıyor. Hikaye görüntü oluveriyor, görüntü dile geliyor.

Deniz Buga, Altyazı Temmuz-Ağustos 2006


... The section that gave me most pleasure, however, and that offers very encouraging signs for future Balkan film production, was the shorts competition. There were a dozen delights, from the textures of Turk Belma Bas's 'Boreas' to the threat of Hungarian Tamas Kemenyffy's 'Lucky Man'.

[... Ama en beğendiğim bölüm, Balkan sinemasının geleceği açısından son derece umut verici sinyaller veren kısa film yarışmasıydı. Türk Belma Baş'ın 'Poyraz'ının sinematografik dokusundan Macar Tamas Kemenyffy'in ürpertici 'Şanslı Adam'ına, bir düzine enfes film.]

"Saraybosna Film Festivali", Wally Hammond, Time Out London


... Ma in assoluto l'ultimo giorno, domenica pomeriggio, ha riservato le perle migliori. Due cortometraggi di altrettanti Cinematografie emergenti o incomprese al grande pubblico occidentale, "Poyraz" di Belma Bas dalla Turchia e "Girni" di Umesh Vinayak Kulkarni dall'India.

[.... Festivalin asıl incileriyse son güne saklanmıştı... Batılı sinema seyircisinin büyük bölümü için anlaşılmaz olduğu oranda taze sinema dilleriyle iki kısa film: Türkiye'den Belma Baş'ın "Poyraz"ı ve Hindistan'dan Umesh Vinayak Kulkarni'nin "Girni"si.]

"Cork Film Festivali 2006", Andrea Mugnai, kulturadimazza


... With poetic cinematography and a deeply personal love for her characters, Belma Bas tells a slightly surreal fairytale. [....] The surroundings are dark yet beautiful, in a world where time stands still. Bas hints towards storytellers such as Bergman, Dickens and Tarkovsky in this mysterious story set somewhere between dream and reality.

[Belma Baş, şiirsel bir sinematografi ve karakterlerine yönelik derin kişisel sevgisiyle, hafiften gerçeküstü bir masal anlatıyor. [....] Film, zamanın âdeta durmuş olduğu bir dünyada, karanlık ancak çok güzel bir atmosferde geçiyor. Baş, düşle gerçek arasında bir yere konumlanmış bu gizemli hikâyesiyle, Bergman, Dickens ve Tarkovski'yi akla getiriyor.]

Natalie Majerski, Stockholm Uluslararası Film Festivali 2006



..............................................











Hiç yorum yok:

Blog Arşivi